Strana 2
(3)
...zaměstnanci svěřen/a...
Bližší popis konkrétní/ch věci/í - název, inventární číslo, barva, popř. z čeho se skládá apod.
(4)
...podmínky k zajištění...
Možno konkretizovat. Buď tím, že za tímto účelem zaměstnavatel zajistí, aby zaměstnanec mohl svěřené věci ukládat do uzamykatelné místnosti/ skříně apod. na pracovišti, od které bude mít k dispozici klíč pouze zaměstnanec. Popř. lze sjednat jiný obsah dohody v návaznosti na konkrétní situaci.
Popř. možno uvést odlišný režim pro mimopracovní dobu. V takovém případě by bylo stanoveno, že se strany dohodly, že je zaměstnanec oprávněn mít svěřené věci u sebe i mimo pracoviště a mimo pracovní dobu. A dále by bylo uvedeno, že v takovém případě si zaměstnanec sám vytvoří podmínky k zajištění ochrany svěřených věcí proti jejich ztrátě.
Strana 3
(5)
V...dne...
V tomto ohledu je třeba upozornit na podmínku stanovenou v § 255 odst. 3 ZP: „Dohoda o odpovědnosti za ztrátu svěřených věcí smí být uzavřena nejdříve v den, kdy fyzická osoba dosáhne 18 let věku.“
(6)
V případě zaměstnavatele - právnické osoby: uvedení firmy zaměstnavatele a osoby oprávněné za něj jednat s uvedením její pozice. Např.:
„ABCDE s.r.o.
Jan Novák, jednatel“
V případě zaměstnavatele – fyzické osoby:
„Jan Novák“, popř. uvedení jména jiné fyzické osoby pověřené k jednání se zaměstnanci. V takovém případě je vhodné uvést způsob pověření či pozice u zaměstnavatele. Např.:
„Petra Svobodová, pověřená zaměstnankyně“ či „Jana Svobodová, na základě plné moci“.
Strana 1
(1)
Dohoda o odpovědnosti...
Právní stav ke dni 1. 1. 2018.
Šedá místa v dokumentu nutno doplnit dle individuálních potřeb.
Zeleně je označen text, u kterého je nutné zvolit jednu z uvedených variant, popř. který je možno měnit dle připojeného komentáře nebo individuálních potřeb či vypustit.
(2)
...potřebuje zaměstnanec...
Obecné označení věci/í.